Inca o dorinta – Andres [recenzie]

inca-o-dorinta

Să crezi în „și au trăit fericiți până la adânci bătrâneți” chiar dacă până acolo drumul este lung și presărat de greutăți. Căci, nu-i așa, viața nu este întotdeauna simplă și prima iubire nu este și ultima. Să crezi în iubire și după ce ai pierdut absolut totul, să poți să zâmbești și să funcționezi chiar și atunci când tot ce îți dorești este să te strecori sub o piatră și să fii uitat de toți.

Am descoperit Încă o dorință pe Facebook, ca premiul al unui concurs organizat de Cărțile Evei. M-a atras coperta ( 😀 ) și mi-am dorit să o citesc. Cartea se găsește doar în format digital, iar prețul ei depinde de cititor. Poate fi cumpărată cu orice sumă începând cu 2 euro, prin Paypal, iar cumpărătorul decide ce sumă revine autoarei și ce sumă va fi donată Asociației Salvați Copiii, ori prin sms cu aproximativ 6 euro. Asta mi se pare de departe cea mai frumoasă inițiativă. Am văzut pe site-ul cărții, aici că are un target de 500 de euro. Ea vine în orice format doriți, .pdf, .mobi, .epub, putând fi citită pe orice dispozitiv. Deci este cât se poate de facil de procurat și citit.

Cartea este destinată cititorilor de cărți de dragoste, care apreciază stilul simplu, o poveste frumoasă, bine închegată, presărată cu sare și piper, pentru a face lectura atrăgătoare. Ana, eroina cărții este o tânără frumoasă, deșteaptă, independentă, cu un grup minunat de prietene, cu ajutorul cărora trece prin toate încercările vieții. Are un loc de muncă solicitant, care o face să se piardă pe sine, din cauza volumului prea mare de responsabilități. Până aici, în această poveste s-ar putea regăsi o mulțime de tinere și cred că tocmai acest lucru place cititoarelor. Faptul că se pot vedea în locul Anei: fac ceea ce le place, doar că uneori este pur și simplu prea mult.

În momentul în care Ana hotărăște să își trăiască viața cu adevărat, începe caruselul evenimentelor ce o vor marca pentru totdeauna. Întâlnește marea dragoste, o pierde, o regăsește, suferă, se vindecă, suferă iarăși. Nimic nu mai este simplu în viața Anei. Dar are sprijinul prietenelor ei pentru a merge mai departe. Orice alt detaliu despre acțiunea cărții v-ar putea strica plăcerea de a o citi. Pot spune doar că are un sfârșit fericit, chiar dacă este departe de sfârșitul pe care ți-l imaginezi atunci când începi să citești.

Despre Andres, autoarea cărții, nu știu prea multe, căci site-ul nu oferă foarte mule informații. Aflăm doar că fluturii (care m-au atras la copertă) și marea (care face parte din viața Anei) nu sunt simboluri alese la întâmplare. Însă pot spune că este o scriitoare cu potențial de a crește, are un fel de a scrie sensibil, simplu și curat. Mi-aș dori ca multe cărți printate (chiar și la edituri mari) să fie scrise atât de corect și curat. Un mare plus pentru mine: cartea are personaje românești, acțiunea se petrece (în mare parte) aici.

Încă o dorință este o carte simplă, potrivită pentru o dimineață de duminică în pijamale, ori pentru a fi citită în mijlocul de transport, căci îți dă o energie pozitivă, te face să uiți pentru câteva ore de propriile probleme și rămâi cu un sentiment plăcut chiar și după ce termini de citit.

5 gânduri despre „Inca o dorinta – Andres [recenzie]